Thursday, December 24, 2009

Not FEELING Well

  • Ermm..lately ni..tahap kesihatan agak kurang memuaskan. Dengan cuaca kt KL yang sekejap panas, sekejap hujan, sekejap berjerebu..effected nyer kita ni. Hari ni dah nk dekat seminggu aku kena batuk2. Ubat nya dh abeh, tp batuknya bukan nk reda..tp bertambah teruk. Sampey sakit jugak la kepala aku ni, sbb aku dh lepaskan batuk yg kuat, rasa cm bergegar otak ni.. :)

  • Last week, aku g jumpa doc..Nak amik ubat batuk dengan mc sekali..Aku pikir, dah alang2 kat klinik, nk mintak doc tu check blood presure aku. Al-kaedahnya dalam bulan Ogos, Sep, Oct hari tu..Sekali dalam setiap sebulan tu, aku ada check blood presure aku, dlm 3-3 kali tu jugak, bacaan bawah dia kurang memuaskan yakni atas 90++. So, doc ada ckp..bacaan tu kalo untuk umur aku yg masih muda ni..x memuaskan lah..So, doc sarankan aku bersenam n jaga badan [mmg mls pun nk bersenam]. Sbb katanya..kalo dibiarkan, takut penyakit lain dtg.

  • So, yang kisah last week aku g check lagi sekali..Aku bg tau doc, before tis aku check..bacaan dia selalu up to 90++...So doc check laa...kan! Pastu, doc tgk muka aku, then dia tanya yg "sblm ni reading dia mmg up to 90 ker?" aku ckp "yer la"..Pastu doc, x puas ati..dia suh aku rehatkn diri kejap n tarik nafas panjang2..[aku pun terpikir..aper ker hei nyer doc ni?] then, doc check for 2nd time..pastu dia ckp.."Dh tahap bahaya ni, skrunk ni bacaan dia 102"........MAK AII!! terkejut beruk aku. Aku ingatkn menerun. Rerupanya makin naik. Cuak jugak dibuatnya.

  • Doc kata, maybe coz of aku x sihat jugak..dengan batuk2 n nk demamnya. That why bacaan dia nek. Dlm masa yang sama, doc suh aku excersice kuarkan peluh and then kurangkan makanan berAji and garam yang berlebihan. So, aku akur...[tp tetap jugak mkn] :) . So, start next week..aku nk mulakan balik, excersice kat KLCC park..kalo hujan,terpksa la g TTFC. Kalo x jog..aku nk main squash..Kuarkn peluh jugak kan! :) Untuk kesihatan diri, kena la buat kn....Sebelum terlambat..hikhikhik.

No comments: