Wednesday, February 3, 2010

Jakarta..

Ermm..

27th - 31st January, we'll kt Jakarta.
[Me, Mish, Raja, Saedt, Non, Sha, Calv, Din's & Naiz..]
5 hari 4 malam kat sana, rasa mcm sehari semalam..Sekejap sgt rasanya.
This is 1st time visit to Jakarta for Year 2010.
Byk jugak tempat yg kita org pergi..
Bermula nya perjalanan dengan meeting kat KL Sentral pukul 12.30 a.m [27th Jan]. Sambil tggu masa yang agak lambat nk bergerak tu, isi perut dulu kat McD. Mengantuk osah di kata lah..memang ngantuk giler!.

Naik bas ke LCCT jam 3.00 a.m..Smpat minum pelbagai, sbb nk hilang rasa boring + mengantuk. Tak sangka plak, pepagi buta gini..Orang kat LCCT penuh, mcm disiang hari jugak.

Flight ke Jakarta jam 7.20 a.m.
Smpai Jakarta jam 8.25 a.m [Indonesia time, lambt sejam Malaysia time..Malaysia 9.30 a.m] Amik Kajang [Innova] 2 bijik, langsung ker rumah penginapan [The Kuningan Suites]Penat usah lah disoal lagi..Sesampai jer kat Apartment, tido sampai le kol 2p.m. Kira cm rugi jugak, sbb kita org dh membuang masa dengan tido..Gila tak tido, kalo dh ngantuk.

On 27th tu, kita org pergi ke ITC Kuningan. Aku beli CD movie dengan CD software utk PC.
Then we'll makan nasi padang kat Garuda Nasi Padang..Mmg giler sedap.

On 28th, perjalanan kita org ke Bandung. Naik Innova 2 biji. Terpaksa bergerak awal pagi, sbb kat Jakarta masa tu nk buat reformasi sempena 100 hari pemerintahan SBY. Yang takutnya, kalo2 tersekat dalam kesesakan waktu tu..Sia2 jer hari tu kalo terkandas. Nasib baik x jem. Kita org kat Bandung smpai mlm. Kat Bandung sempat memborong kar Rumah MODE, Pasar Baru, and a few factory outlet yg terdekat ..And sampai kat Jakarta balik jam 10 p.m.

on 29th, Berjalan di Jakarta. Tempat yg kita org explore -> Grand Indonesia. Singgah Zara kat situ, neman member beli sehelai dua kain baju and singgah kat kedai CD yang mmg kita org dtg every time pergi ke Jakarta. Lunch kat situ, singgah Hotel Nikko Jakarta utuk ke butik Polo..berbelanja lagi. After that..Kita org amik teksi untuk ke Blok M dan Pasaraya..Saja nk memenatkan badan.

on 3oth, 1st place tempat yg kita org tuju..Tanah Abang. Oh Tuhan ku. Teramat la sesak bila nk kesitu. Otw kesana, terpaksa berjalan kaki nk ke Tanah Abg. Seb bek x berapa jauh. Sakit jiwa sbb macet ya amat! Aku berbelanja sikit kt sini. Just beli casual shoes 'Converse'. i Like!. Member yang lain, shopping sakan. Uang aku limited..sbb, alkisahnya x dpt nk witdhraw di Indonesia, gara2 aku tak activate kan kad bank aku. Before this aku dh activate, tapi kad bank lain..putih la mata [paden muka] :). Habis di Tanah Abg, kita org bergerak plak kat Plaza Block M..Benda yg wajib kita org buat kalo ke Plaza Block M ni, buat creambath.. Kalo dtg sini tak buat creambath tak sah hidup.. :) sbb murah giler kan. After that, kita org abiskan sisa2 percutian ni sblm nk balik on the next day nya dengan pergi ke Pasaraya. Kat situ, again and again, kita org borong lagi baju Polo..lumayan. And last activiti for that day..kita org lepak mkn2 kat ... sampai pukul 12 tgh mlm. Esok nya on 31st, flight to KL jam 7.30 a.m. Balik dari mkn2, packing beg, lepak2 kejap and jam 3.00 a.m, kita org bergerak ke Seokarno Hatta Airport..Bye2 Jakarta. Will see u again soon..Gambar2 nya akan diupload later, ada problem sikit waktu nk upload.